Print

Monday, July 23, 2012

Hong Kong Mei

Salam ramadhan kareem semua semoga tahun ini lebih bermakna dari tahun yang lepas. Hari ini baru boleh ucapkan.. blog boikot kita, sebab lama tak update ke apa. Tiqa dah update tapi tak keluar di dashboard tukar setting baru semalam boleh. Apa kena tak tahulah.. Baru je semangat balik malaysia nak update setiap minggu.. Berbulan bulan tinggal rindu..Sebenarnya entry hong kong june adalah entry sebelum ni.Video hk june yang siap dulu.. Semangat buat video itula dia..

Mei yang lepas pada hari sabtu pagi pagi sudah ku gerak budak liat ni bangun.. siapa lagi kalau bukan adik  tiqa sorang ni. Pukul 7 sudah keluar rumah. Kira awal kalau tak pukul 2 lebih baru keluar memang pergi untuk makan malam je sempat. Penat tak seronok langsung masa mula mula pergi. Disebabkan itu ..pukul 7 kali ini sudah keluar dari pintu bergegas ke train.

Sampai dari shenzhen naik bullet train yang sangat laju. Tengah borak borak dengan adik,orang sebelah yang sangatlah friendly tegur dia ingat my brother chiness... nak kemana dari mana dia siap bagi bisness card and weixin untuk keep in touch siapa guna weixin sila angkat tangan.of course we try communicate in mandarin.Tapi kalau ada words yang tak paham, sengih2 macam kerang....


DSC_0011

Sudah keluar dari train beli peta baru plan nak ke mana..Sambil tengok peta mungkin kita pergi area sini pula.. Beli ticket train dah turun.. tengok signboard banyaknya muzium dekat sini.. Tanpa buang masa beli tix ke muzium science hk..Memang sampai ke petang dalam muzium.

DSC_0014

DSC_0184

DSC_0174

DSC_0175

DSC_0180

DSC_0062

mirror reflection

DSC_0147

DSC_0145

DSC_0149



DSC_0128

DSC_0108

 meet my crazy twins

DSC_0115

Selepas keluar dari muzium cari tepat makan dan jalan jalan . Tepat pukul 6 30 sudah pulang.Trip satu hari memang tak puas kalau nak jelajah satu hk kan. Muzium ni memang best kalau bawak adik kecil. Lepas ini disneyland mungkin. Tapi seronok pergi dengan family atau kawan kawan class. Satu hari nanti insyallah. Sampai disini aja entrynya.Ketemu di lain hari...

DSC_0042

Enjoy my short travel video :)