Print

Saturday, May 07, 2011

Rumah berhantu


KISAH BENAR
Kalah rumah berhantu seksyen dua itu..siapa orang Shah alam yang tak tau sangat out to date tau.padahal ini cerita lama hihi..siapa yang tak up to date sekarang..Tapi yang kelakar nya sorang rakan cerita lain yang lain mesti cerita benda lain..

DSC_1051

Rumah hantu ini atau kata nama lain rumah yang tidak berpenghuni ini terletak di Bangi,atas bukit berhampiran dengan rumah nenek tiqa.Setiap kali balik kampung mesti ada perasaan nak tengok dengan lebih dekat.Macam benda itu terpanggil- panggil.Huuuuu scary..

Nasib kami tak ziarah masa malam.Sepupu dan saudara ysng kecil kecil setiap kali raya mesti ajak p beraya dekat rumah tok penghulu..bersebelahan dengan rumah ini... kononnya rumah tok penghulu yang baru tengah dalam pembinaan tapi dah bertahun tahun terbengkalai.

jom siasat

DSC_1093

DSC_1090

DSC_1115

huish dengar tak apa yang tiqa dengar!!!

DSC_1116

rasanya bunyi dekat dalam rumah ini... bising gile bunyi kelawar ke bunyi orang mengilai..




hantuu?'??;';;'l[]t%^;>^..!!&*;> ^ ^


ada ke hantu pagi pagi??


































DSC_1120

hihihiihiihihihi
( mengilai dalam hati )
DSC_1119

pada jauh pon dah boleh dengar bunyi yang pelik dalam rumah ini

DSC_1054
cuak

intai sanbil bawah senjata..intai punya intai, woo rumah ini siapa ada perabot lengkap.Entah entah.. rumah orang ,sesuka hati je tercegat dekat luar sambil mengintai woo siap ada radio gedabak.pencuri kalau rompak kaya..





DSC_1066
penceroboh sambil pegang senjata yang dijumpai berhampiran tempat kejadian.

DSC_1068

Penceroboh hampir nak pecahkan tingkap, tapi dihalang oleh adik sendiri sambil tersenyum disebabkan ada jiran kampung pandang.

DSC_1065-2
DSC_1065

DSC_1078-2

line clear
macam dah kena rasuk ke apa ini?.. seumur hidup tak penah lagi tengok orang kena rasuk depan mata .teringin?.. padahal sedar diri sendiri lemah semangat.

DSC_1077


Sesuka hati je masuk rumah orang nak siasat kalah ''detective conan''.
Balik rumah nenek berlariii..cari nenek, nak tanya pasal rumah atas bukit itu..Nenek cerita rumah itu rumah burung layang - layang itu yang bising itu..Tapiiii kenapa bunyi kelawar.. oh baru paham radio yang bunyi kelawar... yang paing tak paham perlu ke ada kelengkapan sebuah rumah termasuk tv dan perabut. Mungkin selepas penat bagi burung makan dekat atas turun bawah tengok tv .

pengajaran cerita dia adalah, kalau kita tak tau cerita sebenar jangan main sesuka hati tafsir sendiri :P