Print

Sunday, July 22, 2012

Hong Kong june


Apa lama sangat ni dekat draft.

Hong Kong June
Awal june yang lalu tiqa ke hongkong sebelum balik ke malaysia. Kali ini tiqa bawak kawan tiqa alun ikut sekali. Selepas entry ini tiqa akan cerita pengalaman berjalan dengan adik tiqa ke muzium.pula..

DSC_0355

Awal pagi sudah keluar dari rumah.Sempat sediakan bekal yang dibawa adalah sandwich tuna with chess unuk sarapan dan makanan ringan utuk di makan dalam train. Bekal semasa travel memang tiqa selalu disediakan nak cari makanan halal pon susah. Perjalanan dari guangzhou ke shenzhen dan ke hongkong mengambil masa dua jam. Memang kasut yang selasa harus diutamakan disebabkan memang satu hari berjalan.

DSC_0358

Dalam kereta api , nasib jumpa kawan sekampung dari guangzhou untuk meminta pertolongan arah tuju dalam peta . Disebabkan kebanyakan masyarakat Hong Kong tidak boleh bertutur mandarin hanya cantonis. Sudah masuk tiga kali tiqa ke hk tapi masih keliru lagi dengan keretapi api dia.

DSC_0359

DSC_0381


DSC_0393

 Kami di Harbor City Hong Kong biggest mall.
 Nak magrib masih tak reti reti nak balik..

DSC_0396


Sampai ke malam juga masa ini. Selalunya kalau dengan adik pukul 6 dah mesti ondway nak balik. Hihi Tapi shopping punya pasal sampai tak ingat nak balik. Pukul 8.30 baru bertolak dari hongkong ke shenzhen..Sampai ke guangzhou memang huru hara dengan orang ramai yang nak naik train yang terakhir..sebab akan tutup lagi 10 minit.. 


Sudah kuduga empat station tak sempat teksi la akibatnya.. Tapi yang kelakar nya trip kali ini macam2 jadi. Dua kali boleh hilang ticket dan jumpa. Alun pulak jatuh dalam train. Muhahaha memang huru hara. Besok pagi ke kelas mata panda tak cukup tido dan kepenatan. Huaa kaki masa too memang dah memanggil2 jangan pegi ke kelas. Nak jalan keesokannya ke kelas mengambil masa 20 mint berjalan kaki. Dengan gagahnya pergi juga.



DSC_0408-2

Ini video untuk trip ke hong kong masa bulan june yang lalu. Walaupun tangan bergetar getar macam terkena parkinson.Selamat menonton.. :p