Print

Thursday, November 03, 2011

Raya haji


Tarik nafas panjang... sebab yang anda akan scrool adalah gambar gambar raya haji yang akan tiba nanti.'eh asal upload awal kantoi ini bukan gambar raya'.Oh yeah memang banyak gambar dari penulisan. Seperti biasa jangan buat buat terkejut.I tau ini bukan tumblr.

Gambar dibawah semua dari doa selamat adik yang akan menduduki SPM. Goodluck untuk semua adik adik yang akan menduduki peperiksaan spm ya.

DSC_0537
DSC_0535


Tak sah kan, kalau tak ada photoshot bersama sanak saudara . HII

DSC_0639
DSC_0636
DSC_0627
DSC_0626
DSC_0634
DSC_0635

Muhahaha gambar terakhir ibrahim dah bosan melayan.Selamat raya haji yang akan tiba nanti.

DSC_0596
DSC_0591
DSC_0588

Disebabkan kelincir kelincirnya suka interfrem.Meh cerita sikit apa yang sudah jadi dengan mereka.


Kelincir kita dah besar.Sebenarnya lama tak cerita pasal anak anak rabbit. Disebabkan sedih sekor2 rabbit mati. Dari pada tujuh mati semua.Yang paling lama adalah si doffy dia yang paling kuat.

Setiap kali kalau bagi makan dekat yang lain, teringat doffy. Dia yang paling lama hidup. Baru dua minggu lepas dia tak ada.Tapi rasa macam baru je main petang petang dengan dia.Ini peristiwa petang tadi, masa bagi main petang dekat taman.Terpanggil doffy doffy sini.. sambil tunjuk ke arah carrot unutuk dimakan.Tapi hanya dihiraukan saja.Rupanya, patutlah buat tak tau je.Silap panggil nama lain.Dah macam atuk pulak lupa nama cucu sendiri.

rest in peace sayang :'(((

yang bawah ini doffy

Mojo - tiqa yang bagi nama dia mojo sebab perangai macam jantan dan gemuk. Paling penyayang adalah mojo disebabkan masa hujan lebat dia protect adik2 dia yang lain dari kena hujan.Itu sebab dia mati paling awal.Kesejukan rasanya.

Fido - Fido pula perangai seperti adik bongsu, Suka ikut apa yang lain buat. Kucing pula anggap dia burung. kucing pergi gigit dan dibawa kerumah.Untuk tunjuk dekat tuannya.Betapa cekapnya dia menangkap haiwan lain. Hahaha apa apa pon dia selamat. Tapi selang dua hari,sejak kematian mojo dia pula.

Doffy - Dia pula paling suka bermain dan paling mengada.Punya susah nak paksa dia minum air. Sejak adik adik yang lain mati dia suka termenung, tak ada sesiapa yang akan jilat badan dia dah. Paling dia suka mengada dengan ibunya.Suka bau bontot bella. Doffy paling lama dengan kami sejak june hingga october.

Kenapa tiga je? . Yang lain mana.sebenarnya kan ada 7 yang lain mati selepas sebulan. Senang cerita susah sangat, nak jaga bayi kelincir. Tiqa dah pencen nak jaga. dah cukup la tinggal yang besar je.