Print

Wednesday, January 11, 2012

Hutan Belom siap (part 1)

Print


Akhir tahun 2011 kami ke perak.Perjalan mengambil masa 5 jam naik kereta.Berhenti hanya untuk sembahyang jumaat seketika. Sakit badan duduk terlalu lama .Dengan durian atuk dibawa.
Pening kepala dalam kereta hanya kita je yang tahu.Apabila sudah sampai kegembiraan terpancar dari setiap kanak kanak yang mengikut rombongan hii.Seperti rombongan sekolah sahaja.Empat keluarga kesemuanya.Dipenuhi dengan kanak2.

Mereka terus berlari ke kapal sambil melambai lambai ke orang tuanya diatas. Seronok sungguh.Penat perjalanan ke perak sangat berbaloi.Seperti kalau sampai di negeri kelantan je.


Print

Print

Kanak kanak laju je diatas kapal sambil melambai lambai seperti mahu tinggalkan keluarga.
Print
Print

Diapit dengan ratu ratu karoake kita. Group ''pink lady''
Print
Masih dengan mood teruja harus tangkap gambar setiap bucu.Nampak tak rackit tu susah gila nak gerakan guna buluh.Disebabkan kayu buluh tak sampai.Bertapa dalamnya air tasik hutan belom ni. Nasib tak bawak si kecil ibrahim mahu dia terjun nampak air .

Print
Beristirehat sambil menikmati suasana hutan didalam bot house.


Print

Makcik nak masuk hutan ni.Dengan harapan dapatlah jumpa gajah tengah berendam!
Yang dikepala bukannya tudung tapi blause muhaha.Bijak tak boleh guna 2 dalam satu.
hu
Peluk beg sebab camera bukan waterproof.
hu

Menuju ke air terjun. Ramainya dalam satu bot nasib tak tengelam atau terbalik kan cik piah kita yang sedang senyum tuu..
hu
hu
Balik dari bot kaki dah berdarah darah lintah ke pacat yang gigit.
Nasib tak ada rasa apa apa..
hu
hu


hu

Bermalam di tengah hutan sebesar 4 negara singapore . Sangat teruja dengan keindahan alam semula jadi di negara kita. Negara sendiri belom habis diterokai ini pulak negara orang. Mari kita cuti cuti malaysia..


to be continue part 2